بررسی انواع روش های مختلف قالیشویی

روش های مختلف قالیشویی
فهرست مطالب

روش های مختلف قالیشویی؛ آیا دوست دارید تا با این روش ها آشنا شوید؟ اصلا می دانید قالیشویی چیست و چگونه انجام می شود؟ کدام روش شستشوی فرش مناسب است؟ به نظر شما افراد متخصص در شرکت های قالیشویی چگونه شامپو فرش ها را انتخاب می کنند؟ شما از کدام روش برای شستشوی فرش استفاده می کنید؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ میدهیم پس با قالیشویی امین اوغلی همراه باشید.

شستشوی فرش از جمله مواردی است که همیشه مورد توجه افراد در زمان نظافت خانه قرار می گیرد. مهم ترین دلیل اهمیت بالای شستشوی فرش در ابتدا نظافت و پاکیزگی فرش و همچنین حفظ بافت، تراکم، ساختار و رنگ های فرش و قالی است. در حال حاضر شستشوی فرش با روش های مختلفی انجام می شود که هر کدام از این روش ها مزیت ها و معایب خاص خود را به همراه دارند.

منظور از قالیشویی چیست؟

قالیشویی به فرایند شستشوی فرش ها و قالی ها گفته می شود که توسط شرکت های قالیشویی انجام می شود. نظافت و شستشوی فرش همیشه یکی از مسائل جدایی ناپذیر در یک زندگی ایده آل است. قالیشویی در قدیم به صورت سنتی صورت می گرفت، ولی در حال حاضر افراد کمی هستند که زمان و مکان مناسب برای شستن فرش ها را دارند و این کار با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تبدیل به یک مهارت و صنعت شده است که این کار معمولا به صورت مکانیزه و اتوماتیک انجام می شود.

امروزه همه چیز با توسعه و گسترش شهرنشینی پیشرفت کرده است، حتی قالیشویی و شستشوی فرش و موکت! اگر شما نیز درگیر تصمیم گیری برای شستشوی فرش های خودتان هستید، توصیه می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید تا انواع روش های مختلف قالیشویی را بررسی کنیم. در ادامه سعی می کنیم تا مطالب مفید و کاربردی را درباره قالیشویی برای شما ارائه کنیم که حتما به کارتان می آید!

انواع مختلف روش های قالیشویی کدامند؟

فرش ها به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای هر منزل محسوب می شوند که نظافت و شستشوی آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. روش های قالیشویی مختلفی برای شستشو وجود دارند که با توجه به نوع بافت فرش دستی یا ماشینی، با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه برخی از روش های مختلف قالیشویی را بررسی می کنیم:

  • شستن فرش ها به شیوه سنتی

یکی از روش های مختلف قالیشویی، شستن فرش ها و قالی ها به روش سنتی است که با استفاده از فشار آب زیاد، لکه ها و آلودگی های فرش از از بین می روند. این روش شستشوی فرش در اصل همان روش سنتی و خانگی برای شستن فرش ها و موکت ها است که نیازی به ارسال فرش ها به شرکت های قالیشویی وجود ندارد و همراه با سختی در منزل انجام می شود. این روش معایب زیادی به همراه دارد که از جمله از معایب می توان به عدم شناخت صحیح مواد شوینده، عدم آگاهی از دمای آب مناسب و…. اشاره کرد. در این روش ممکن است تمامی لکه ها و آلودگی های فرش به طور کامل از بین نروند و خسته شوید.

شستن فرش ها به شیوه سنتی
شیوه سنتی شستشوی فرش
  • شستن فرش به روش نیمه اتوماتیک

شستشوی فرش ها به روش نیمه اتوماتیک نیز یکی دیگر از روش های مختلف قالیشویی است که امروزه مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. در این روش برای شستن فرش ها به متخصصان قالیشویی و ابزارهای خاصی نیاز است که می توانند فرش ها را در قالیشویی بشویند. به عبارت ساده تر، در این روش افراد از تجهیزات و ابزارهای مختلفی مانند فرچه، ابزار آبگیری فرش و…. برای شستشوی قالی ها استفاده می کنند. این روش ترکیبی از شیوه سنتی و روش تمام اتوماتیک است که در آن هم به نیروی انسانی و هم به ابزارهای مخصوص برای شستشوی فرش و قالی نیاز است.

شستن فرش به روش نیمه اتوماتیک در قالیشویی امین اوغلی
شستن فرش به صورت نیمه اتوماتیک
  • شستشوی قالی به روش تمام اتوماتیک

شما می توانید با روش تمام اتوماتیک نیز فرش ها و قالی های خودتان را بشویید. در این روش فرش ها به صورت کامل و از صفر تا صد توسط دستگاه ها و تجهیزات تمام اتوماتیک و خاصی شستشو می شوند. دستگاه هایی که در روش تمام اتوماتیک مورد استفاده می گیرند متنوع هستند که به صورت صفحه ای یا دیسکی فرایند شستشوی فرش ها را در قالیشویی انجام می دهند. فرش ها در این روش کاملا تمیز و پاکیزه می شوند.

شستشوی قالی به روش تمام اتوماتیک در قالیشویی امین اوغلی
شستن فرش ها به روش تمام اتومات

کدام روش قالیشویی را انتخاب کنیم؟

انتخاب یکی از روش ها برای شستشوی فرش معمولا با توجه به جنس و میزان حساسیت فرش و قالی ها انجام می شود. اندازه فرش نیز بعضی وقت ها در انتخاب روش مناسب قالیشویی موثر است. معمولا فرش های حساس تر با شیوه های تمام اتوماتیک شستشو می شوند. برای فرش هایی با حساسیت پایین تر نیز روش های نیمه اتوماتیک مناسب هستند، ولی شیوه های سنتی خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرند و در صورت تمایل مشتریان، برای فرش های کوچک تر و کم اهمیت استفاده می شوند.

چرا باید از خدمات قالیشویی استفاده کنیم؟

احتمالا در ابتدا فکر کنید که عید به عید و تنها در زمان خانه تکانی به خدمات قالیشویی نیاز دارید، ولی اینطور نیست! چون به هر دلیل و در هر زمان دیگری نیز ممکن است فرش ها و قالی های منزل کثیف شوند و شما بخواهید تا فرش های خانه خودتان را بشویید. مخصوصا اگر کودکی نیز در خانه داشته باشید، احتمالا به شستشوی فرش ها بیشتر نیز نیاز داشته باشید. همچنین ممکن است به دلایل مختلفی روی فرش های منزل شما لکه ای بیفتد، شاید قسمتی از فرش دچار سوختگی شود؛ در این شرایط نیز به خدمات شرکت های قالیشویی نیاز خواهید داشت. استفاده از خدمات شرکت های قالیشویی مزیت های زیادی به همراه دارد که از جمله از این مزیت ها می توان به شستشوی فرش ها توسط افراد متخصص، از بین رفتن کامل لکه ها و آلودگی های فرش و…. اشاره کرد.

چرا باید فرش های خودتان را به قالیشویی دهید؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما تمایل پیدا می کنید تا فرش های منزل خودتان را به شرکت های قالیشویی دهید تا شستشو شوند. اولین و مهم ترین دلیل این است که با دادن فرش ها به قالیشویی نه تنها فرش هایتان را به دست افراد ماهر می سپارید، بلکه در میزان مصرف آب نیز صرفه جویی می کنید. افراد متخصص در قالیشویی ها وظیفه دارند تا با توجه به استانداردهای صنفشان، شستشوی فرش را کاملا اصولی و به درستی انجام دهند.

شرکت های قالیشویی معمولا علاوه بر شستشوی تخصصی فرش ها و قالی ها، خدمات دیگری نیز مانند لکه بری، رفوگری، شیرازه پیچی، ریشه زنی، برطرف کردن سوختگی فرش ها و ترمیم آن ها را نیز به مشتریان خود ارائه می دهند که خیلی مفید هستند. همچنین شستشوی فرش های رنگ روشن یا فرش های ابریشم نیز از حساسیت زیادی برخوردار هستند که قالیشویی ها صحت و سلامت هر نوع فرشی را بعد از شستشو تضمین می کنند.

هزینه قالیشویی چقدر است؟

نکته قابل توجه این است که شرکت های قالیشویی خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهند که هر کدام از این خدمات تاثیر مستقیمی روی هزینه نهایی دارند. بنابراین، نمی توان گفت قالیشویی هزینه های ثابتی دارد! اندازه فرش، جنس فرش، ساختار و تراکم فرش از جمله عوامل تاثیرگذار در هزینه های قالیشویی هستند. علاوه بر این، استفاده از خدمات لکه بری، رفوگری، ترمیم و…. نیز هر کدوم هزینه های خاص خودشان را دارند.

5از5--تعداد رای:1
اشتراک‌گذاری در:

برای سفارش خدمات قالیشویی از چند روش می‌توانید استفاده کنید.

1. روش آنلاین

  • برای بهره‌مند‌شدن از تخفیفات ویژه می‌توانید از منوی بالا گزینه سفارش آنلاین شستشو را کلیک کنید.

2. تماس با تلفن 1742 بدون کد تماس داشته باشید

3. همچنین می‌توانید با شعبات قالیشویی امین اوغلی در سراسر تهران تماس بگیرید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *