بهترین روش های خشکشویی فرش کدامند؟

بهترین روش های خشکشویی فرش کدامند؟
فهرست مطالب

بهترین روش های خشکشویی فرش؛ تکنیک های مناسب و کاربردی برای شستشو و نظافت فرش و قالی! خشکشویی فرش به چه معناست؟ خشکشویی فرش چه مزیت هایی دارد؟ فرش های مناسب برای خشکشویی کدامند؟ مراحل خشکشویی فرش ها کدامند؟ پاسخ به تمامی این سوالات در ادامه این مطلب از قالیشویی امین اوغلی میتوانید بخوانید.

تقریبا تمامی کارهای روزمره ما روی فرش ها و قالی ها انجام می شوند. کارهایی مانند غذا خوردن، نگاه کردن به فیلم، مهمانی، خوابیدن و…. بنابراین، می توان انتظار داشت که آلودگی های زیادی در بافت فرش ها جمع شود. بیشتر افراد ترجیح می دهند تا فرش های خودشان را به صورت دوره ای بشویند و یا از خدمات قالیشویی هایی مانند قالیشویی امین اوغلی استفاده کنند. در حالی که روش های سریع تری نیز برای تمیز کردن آلودگی های فرش وجود دارد که یکی از این روش ها خشکشویی است. در ادامه همراه ما باشید تا با فرایند خشکشویی فرش آشنا شوید، مراحل خشکشویی فرش را یاد بگیرید و با انواع روش های خشکشویی فرش آشنا شوید.

منظور از خشکشویی فرش چیست؟

جالب است بدانید، خشکشویی فرش یکی از روش های شستشوی فرش و قالی است که با استفاده از محلول و پودرهای مخصوصی انجام می شود و امکان تمیزکاری فرش را بدون آب یا آب خیلی کم برای افراد فراهم می کند. خشکشویی فرش برای زیباسازی ظاهر فرش، از بین بردن لکه های روی آن، گرد و غبار و هرگونه آلودگی موجود در بافت فرش انجام می شود. بعد از انجام فرایند خشکشویی، فرش ها و قالی های شما ظاهری زیباتر و تمیزتری خواهند داشت. توجه داشته باشید که بیشتر مواد به کار رفته در خشکشویی فرش برای تمیزکاری با استفاده از مواد طبیعی تولید می شوند که همین مسئله باعث محافظت بیشتر از بافت فرش می شود.

منظور از خشکشویی فرش چیست؟
خشکشویی فرش چیست؟

چرا به خشکشویی فرش نیاز داریم؟

فرش را به دلایل مختلفی نمی توان به صورت مرتب با روش ها و تکنیک های معمولی شست. شستشوی فرش چه توسط شرکت های قالیشویی مانند قالیشویی امین اوغلی انجام شود و چه به صورت فردی انجام شود، نمی تواند در فاصله های زمانی کوتاهی تکرار شود، چون باعث می شود تا بافت و الیاف فرش آسیب ببیند و فرش پوسیده شود. از طرف دیگر، شستشوی فرش دردسرها و چالش های خاص خودش را به همراه دارد!

با این حال، نمی توان از خیر تمیز شدن و شستشوی فرش ها گذشت. بنابراین، باید به دنبال روشی بگردیم که در فواصل زمانی کم نیز بتوانیم فرش های خودمان را تمیز کنیم، بدون اینکه به بافت فرش آسیبی وارد شود. روش های خشکشویی فرش تکنیک های خوبی هستند که می توانید برای این کار از آنها استفاده کنید. از مزیت های این روش می توان به عدم جابجایی فرش اشاره کرد.

کدام فرش برای خشکشویی مناسب است؟

اگر می خواهید فرش های خودتان را خشکشویی کنید، حتما باید دقت کنید که فرش شما در زمان تماس با مواد شیمیایی رنگ خودش را از دست نمی دهد. معمولا اکثر فرش های ماشینی هیچ مشکلی با محلول خشکشویی ندارند و خیلی ساده می توانید از این روش استفاده کنید. به این ترتیب، فرش های دستباف خودتان را نیز می توانید بدون هیچگونه مشکلی با روش خشکشویی تمیز کنید.

کدام فرش برای خشکشویی مناسب است؟
خشکشویی برای کدام فرش ها مناسب است؟

خشکشویی فرش چه مزایایی دارد؟

هر کدام از روش های خشکشویی فرش و تمیز کردن فرش که در قالیشویی امین اوغلی انجام می شوند، مزیت های خاصی به همراه دارند و با گذشت زمان باید ترکیبی از آنها را برای داشتن فرش های تمیز به کار بگیریم. مزایای خشکشویی فرش به شرح زیر است:

  • امکان از بین بردن آلودگی ها و گرد و غبار موجود در بافت فرش
  • بیرون کشیدن رسوبات ایجاد شده در الیاف فرش
  • جلوگیری از ایجاد لکه های سفت و ماندگار روی فرش
  • قابل انجام روی بخش های مختلف فرش
  • صرفه جویی در مصرف آب
  • از بین بردن بوی نامطبوع فرش و قالی
  • هزینه هایی خیلی پایین نسبت به قالیشویی
  • آسان بودن روش های خشکشویی فرش

خشکشویی فرش شامل چه مراحلی است؟

همانطور که گفته شد، خشکشویی فرش و قالی در خانه ها یکی از نیازهای زندگی آپارتمانی امروزی است. چون در کمترین زمام ممکن و بدون نیاز به جابجایی و معطل شدن، فرش ها تمیز و پاکیزه می شوند. یکی از خدمات قالیشویی امین اوغلی، خشکشویی فرش است که با یک تماس می توان آن را انجام داد. در خشکشویی فرش مراحل مختلفی طی می شود. در ادامه مراحل خشکشویی فرش را بررسی می کنیم:

خشکشویی فرش شامل چه مراحلی است؟
مراحل خشکشویی فرش
  1. در ابتدا فرش خودتان را یکبار در جهت خواب و یکبار در جهت برعکس جارو بشکید تا گردوغبار آن از بین رود. استفاده از یک وکیوم صنعتی برای این کار خیلی مناسب است.
  2. در مرحله بعد شما باید پودر یا محلول مخصوص خشکشویی فرش را تهیه کنید. این محلول را می توانید از فروشگاه های مختلفی خریداری کنید. در زمان خرید دقت کنید که محصول مورد نظر تا حد امکان از مواد شیمیایی قلیایی برخوردار نباشد.
  3. بعد از اینکه محلول مخصوص خشکشویی را تهیه کردید، باید دستکش بپوشید و محلول را به صورت کامل روی فرش بکشید. برای پخش کردن کامل محلول در بخش های زیرین بافت فرش از یک جاروی کوچک یا فرچه نرم استفاده کنید.
  4. منتظر بمانید تا محلول حداقل یک ساعت روی فرش بماند و به صورت کامل در بافت فرش وارد شده و لکه ها و آلودگی ها را جذب کند.
  5. در مرحله باید شما باید با استفاده از دستگاه مخصوص خشکشویی یا یک جاروبرقی، سطح فرش را جارو بکشید. مطمئن شوید که هیچ آلودگی در بخش های مختلف فرش برجا نمانده باشد.
  6. در نهایت فرش خودتان را در معرض هوای باز قرار دهید تا رطوبت باقی مانده به صورت کامل خشک شود. اگر خشکشویی فرش را در خانه انجام می دهید، باید درب و پنجره های خانه را باز کنید تا هوا در خانه جریان کند و فرش خشک شود.
3از5--تعداد رای:1
اشتراک‌گذاری در:

برای سفارش خدمات قالیشویی از چند روش می‌توانید استفاده کنید.

1. روش آنلاین

  • برای بهره‌مند‌شدن از تخفیفات ویژه می‌توانید از منوی بالا گزینه سفارش آنلاین شستشو را کلیک کنید.

2. تماس با تلفن 1742 بدون کد تماس داشته باشید

3. همچنین می‌توانید با شعبات قالیشویی امین اوغلی در سراسر تهران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *