تاریخچه فرش دستباف تبریز

تاریخچه فرش دستباف تبریز
فهرست مطالب

با توجه به تاریخ کهن تبریز، می‌توان به جرات گفت که‌تاریخچه فرش تبریز به زمان صوفیه باز می‌گردد. قدمت بیش از 500 سال فرش تبریز، این شهر را به یکی از قدیمی‌ترین مجموعه فرش تبریز تبدیل کرده است، قدمت وماندگاری بسیار زیاد نشان دهنده کیفیت خاص فرش‌های منطقه است .

در ابتدا در این منطقه قالی بافی به‌صورت بافت در نقش ساده وروستایی انجام می‌شد و تعداد رج ها آن‌ها فقط 24 ردیف بود، الان امروزه با پیشرفت هنر، فرش بافی را در 110 رج مشاهده می‌کنیم.

نکته‌ای که‌اهمیت بسیاری زیادی دارد این است که‌پس از انتقال پایتخت صفویه از هرات به تبریز، دومین مدرسه هنری ایران در این شهر تأسیس شد وهنرمندان وطراحان بسیار مشهوری همچون بهزاد و سلطان محمد به بافتن فرش پرداختند. این شهر برای شکوفایی بزرگ شد وبه‌صورتی که‌تاریخچه بافندگی را در این شهر آغازشد.

برای شستشوی فرش دستباف تبریزی خود به امین اوغلی اعتماد کنید و فرش خود را به ما بسپارید.

مشخصات انواع فرش تبریز

قبل از آنکه بخواهیم انواع فرش تبریز را از لحاظ مشخصات ومزیت‌ها مورد بررسی قرار دهیم لازم است که به این موضوع اشاره کنیم که ما در گذشته فرش دستباف تبریز ونوع بافت آن را به‌صورت دقیق مورد مطالعه قرار داده ایم و اگرعلاقه دارید با فرش‌های این منطقه بیشتر آشنا شوید پس بهتر است که این‌مطلب را نیز مطالعه کنید.

فرش‌های تبریز و طراحی آنها دارای مشخصات و مزیت‌های خاص و منحصر به فردی می‌باشند و به‌دلیل اینکه مطالعه دقیق آن‌ها بسیار زمانبر می‌باشد ما تنها به صورت تیتروارقسمتی از آن‌ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  1. وجود اساتید بسیار بزرگ ومتخصص درزمینه طراحی و بافت فرش‌های دستباف درشهر تبریزموجب شده که قالی‌های این‌منطقه نه فقط درایران بلکه بر اصول استانداردهای جهانی بافته و تولید شوند.
  2.  از مزیت‌های و مشخصات انواع فرش تبریز می توان به تنوع رنگی بسیار بالا اشاره کرد که شاید به صورت دقیق بتوان گفت؛ هیچ نمونه خارجی و داخلی هم تراز با آنها قابل یافت نمی باشد.
  3. کیفیت در بافت یکی از مهمترین اوصول قالی بافی دراین منطقه می‌باشد که باعث شده بیشتر بافته‌های شهر تبریز در رج شمار بالا وبه صورت ریزبافت طراحی وتولید شوند.
  4. استفاده از الیاف با کیفیت ودرجه یک ودرعین حال بسیار گرانقیمت مخصوصاً ابریشم وپشم، باعث شده که دوام واستحکام فرش‌های دستباف تبریز بسیار بالا باشد.
  5.  استفاده از سایه روشن دربافته‌های ناحیه موجب شده که انواع فرش تبریز، باعث ایجاد یک عمق همگانی باشد.
میزان رضایت شما از این مطلب
اشتراک‌گذاری در:

برای سفارش خدمات قالیشویی از چند روش می‌توانید استفاده کنید.

1. روش آنلاین

  • برای بهره‌مند‌شدن از تخفیفات ویژه می‌توانید از منوی بالا گزینه سفارش آنلاین شستشو را کلیک کنید.

2. تماس با تلفن 1742 بدون کد تماس داشته باشید

3. همچنین می‌توانید با شعبات قالیشویی امین اوغلی در سراسر تهران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *