5 مورد از بهترین روش های مراقبت از فرش

بهترین روش های مراقبت از فرش
فهرست مطالب

بهترین روش های مراقبت از فرش؛ چگونه از فرش های خودمان مراقبت کنیم؟ برای نگهداری از فرش ها چه کاری باید کرد؟ برای جلوگیری از بید زدن فرش چه کاری باید انجام داد؟ در زمان نگهداری فرش ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ روش های مراقبت از فرش کدامند؟

فرش ها و قالی ها معمولا بیشترین تاثیر را در دکوراسیون منازل دارند و توجه خیلی از افراد را به سمت خود جلب می کنند. مراقبت از فرش نیز به همین دلیل اهمیت زیادی پیدا کرده است. لازم به گفتن نیست که فرش ها قیمت بالایی دارند و تعویض آنها به همین راحتی امکان پذیر نیست. بنابراین، سعی کنید تا از فرش های خودتان مراقبت کنید و شستشوی آنها را به یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی امین اوغلی بسپارید. در ادامه قصد داریم تا برخی از روش های مراقبت از فرش را بررسی کنیم!

چرا نگهداری فرش مهم است؟

جالب است بدانید، فرش ها و قالی ها مانند هر کالای دیگری به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. نگهداری اصولی و صحیح از هر کالایی عمر مفید آن را بیشتر می کند. درباره فرش نیز به همین صورت است. اگر شما اصول نگهداری فرش های خودتان را بدانید، می توانید سال های زیادی از زیبایی و جذابیت فرش لذت ببرید. فرش ها یکی از اثاثیه های گران قیمت منازل ایرانی هستند. بنابراین، نگهداری و مراقبت از فرش ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

مراقبت از فرش ها اقدامی است که از زمان خروج فرش از کارخانه شروع می شود. این اقدامات با گذشت زمان و با افزایش عمر فرش اهمیت زیادی پیدا می کنند. نگهداری و مراقبت فرش از نحوه پهن کردن و محیطی که فرش پهن می شود تا نکات مهم شستشوی فرش و لکه بری در فرش را شامل می شود. با توجه به این موارد، می توانید سال های زیادی از لذت داشتن یک فرش با دوام بهره مند شوید.

چگونه از فرش های خودمان مراقبت کنیم؟

همانطور که گفته شد، فرش ها جزء اصلی خانه های ما هستند و نقش مهمی در دکوراسیون دارند. بنابراین، باید در نگهداری از فرش های خودتان محتاط باشید. نگهداری از فرش ها از جمله مواردی است که اگر به خوبی انجام نشود، طول عمر فرش های شما کاهش پیدا می کند و فرش شما ماندگاری پایینی خواهد داشت. به همین دلیل در ادامه برخی از روش های مراقبت از فرش را بررسی می کنیم:

چگونه از فرش های خودمان مراقبت کنیم؟
چگونه از فرش های خودمان مراقبت کنیم؟

پایه مبل ها و میزها را روی فرش نگذارید!

یکی از روش های مراقبت از فرش ها این است که پایه مبل ها و میزها را روی فرش نگذارید و آنها را دور از فرش نگه دارید. این پایه ها اگر مدت زیادی روی فرش قرار گیرند، به بافت فرش آسیب وارد می کند و تعمیر آنها سخت می شود. اگر چاره ای ندارید، از یک طلق ضخیم در زیر پایه ها استفاده کنید تا به فرش آسیب نرساند. همچنین مبل ها را هرچند وقت یکبار جابجا کنید تا پایه ها روی جاهای مختلف فرش قرار گیرند.

در جهت خاب فرش جارو بکشید!

یکی دیگر از روش های مراقبت از فرش ها این است که باید به سمت خاب فرش جارو بکشید. معمولا برای راحتی کار خودمان جارو برقی را به صورت رفت و برگشت روی فرش می کشیم. در حالی که این کار درست نیست و شما باید هر بار که جارو را به سمت جلو حرکت می دهید، آن را بردارید و دوباره در جهت خاب فرش به کار خودتان ادامه دهید. همچنین شما نباید بیش از حد فرش های خودتان را جارو کنید.

فرش ها را به طور منظم بشویید!

علاوه بر رعایت کردن نکات گفته شده، سعی کنید تا فرش های خودتان را به صورت مرتب بشویید. افراد معمولا دوست دارند تا شستشوی فرش های خودشان را در حیاط یا پشت بام منازل خودشان انجام دهند. استفاده از خدمات قالیشویی ها می تواند روش خوبی برای شستشوی فرش ها باشد. شما باید معتبرترین و بهترین شرکت قالیشویی را انتخاب کنید. قالیشویی امین اوغلی یکی از شرکت های معتبری است که می توانید کار شستشوی فرش ها و قالی های خودتان را به این شرکت بسپارید.

فرش ها را دور از نور خورشید نگه دارید!

نور خورشید یکی از عواملی است که باعث می شود تا رنگ و روشنایی فرش ها و قالی های شما به مرور زمان کیفیت خود را از دست دهد. برای حفظ رنگ و روشنایی فرش های خودتان، آنها را تا حد امکان از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید. این نکته را در زمان نگهداری فرش ها در انباری نیز رعایت کنید، چون آسیب های وارد شده با گذشت زمان باعث کاهش ارزش فرش نیز می شود.

مراقبت های ویژه از فرش ها
مراقبت های ویژه از فرش ها

فرش هایتان را از رطوبت دور کنید!

یکی دیگر از روش های نگهداری از فرش ها این است که فرش های خودتان را از رطوبت دور کنید. توجه داشته باشید که رطوبت یکی از عوامل خطرناک برای پوسیدن فرش ها زیر پاهای شما است. معمولا فرش هایی که به کارگاه رفوگری قالیشویی امین اوغلی برده می شوند، اکثر آنها پوسیده شده اند و عامل این پوسیدگی در بیشتر مواقع قرار گرفتن فرش در رطوبت است که با گذشت زمان باعث پوسیدگی آن می شود.

استفاده کردن از کف پوش های مناسب!

زمانی که صحبت درباره مراقبت از فرش ها می شود، باید استفاده کردن از کف پوش های مناسب را هم از یاد نبرد. معمولا بیشتر افراد مراقبت از روی فرش ها به ذهنشان می رسد و یا تصور می کنند که فقط مراقبت از روی فرش کافی است، ولی این چنین نیست و مراقبت از پشت فرش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین، استفاده از کف پوش های مناسب در خانه می تواند گزینه خوبی برای مراقبت از پشت فرش محسوب شود.

از بین بردن سریع لکه های روی فرش!

اگر روی فرش های شما لکه افتاده است، باید خیلی سریع اقدام به از بین بردن آن کنید تا در بافت فرش ته نشین نشود. برای این کار می توانید از شامپو فرش ها استفاده کنید. با اینکه این مواد شوینده تست شده است، ولی برای اطمینان بیشتر شما باید هر مواد شوینده ای را روی یک قسمت از فرش خودتان امتحان کنید و دستورالعمل های ماده شوینده را با دقت دنبال کنید.

فرش را به شکل اصولی جمع کنید!

یکی دیگر از کارهایی که باید برای مراقبت از فرش های خودتان انجام دهید این است که فرش هایتان را به شکل اصولی جمع کنید. برای جمع کردن فرش ها می توانید از دو روش تا کردن فرش و لول کردن آن استفاده کنید که از بین این دو روش، لول کردن مناسب است. چون لول کردن فرش هیچ وقت به تار و پود و بافت فرش آسیبی وارد نمی کند. اگر فرش شما تراکم زیادی دارد، هیچ وقت نباید آن را تا کنید و حتما باید لول شود!

آسیب های فرش را جدی بگیرید!

پارگی های جزئی، پوسیدگی، سوراخ شدن و…. در هر ابعادی از مواردی هستند که ممکن است به فرش های شما آسیب وارد کند. بنابراین، اگر می خواهید از فرش های خودتان مراقبت کنید، باید آسیب های فرش رو جدی بگیرید. اگه فرش شما دچار هر کدام از این آسیب ها شد، باید خیلی سریع آن را به یک رفوگری مناسب بسپارید تا آن را تعمیر کند. اگر تعمیر فرش را به تعویق بیاندازید، ممکن است اندازه پارگی یا پوسیدگی فرش بیشتر شود.

میزان رضایت شما از این مطلب
اشتراک‌گذاری در:

برای سفارش خدمات قالیشویی از چند روش می‌توانید استفاده کنید.

1. روش آنلاین

  • برای بهره‌مند‌شدن از تخفیفات ویژه می‌توانید از منوی بالا گزینه سفارش آنلاین شستشو را کلیک کنید.

2. تماس با تلفن 1742 بدون کد تماس داشته باشید

3. همچنین می‌توانید با شعبات قالیشویی امین اوغلی در سراسر تهران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *